Internetowy poradnik

2 sierpnia 2013

Wydaje Ci się, że w internecie jesteś całkowicie anonimowy? Nie ma znaczenia na jakie strony wchodzi i jakie posty obserwujesz? Niestety jesteś w błędzie. Okazuje się bowiem, że to co robimy w sieci ma ogromny wpływ na to w jaki sposób poszczególne firmy postrzegają nas konsumentów. Gdzie w tym wszystkim ochrona danych osobowych?

Unia Europejska chce w najbliższym czasie ujednolicić wszystkie przepisy związane z ochroną danych osobowych w internecie Jednak musimy zdawać sobie sprawę z tego, że to co robimy w wirtualnym świecie od dłuższego czasu napędza rodzimą gospodarkę. Zastanówmy się jednak jakie informacje są najbardziej przydatne dla poszczególnych firm. Nie koniecznie jest to imię oraz nazwisko. Okazuje się bowiem, że owszem są one przydatne jednak tylko do określenia czy zweryfikowania płci. Każdy człowiek, który aktywnie korzysta z internetu ma swoja własna tożsamość cyfrową. Na śledzenie naszych zachowań w internecie wpływa to, że nie zarejestrowani użytkownicy posługują się plikami cookies. Tak samo dzieje się w przypadku banków. Doskonale wiedzą one jaki kredyt konsolidacyjny w danym momencie nas interesuje. Dzięki temu, że wyrażają na to zgodę można śledzić nasze konsumenckie preferencje. Oczywiste jest to, że im więcej wiemy o danym kliencie tym więcej jesteśmy w stanie na tych informacjach zarobić. Możemy przygotować specjalne zestawy produktów, które są dobrane idealnie pod potrzeby danej osoby. Sklepy internetowe wykorzystują informację z pogranicza nie tylko danych tele adresowych ale przede wszystkim danych kontekstowych. A do tych należy między innymi informacja, sugerująca operatorowi ile razy w miesiącu średnio robimy zakupy, ile za nie płacimy, jak często korzystamy z promocji etc. Ważne jest także to , że pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe niżeli utrzymanie stałego. Dlatego firmy bardzo dbają o swoich klientów.